Onze vakantie in foto’s

Y A Y ! Vakantie! Mijn eerste week zit er ondertussen helemaal op. Maar wat heb ik genoten! En dat mag eigenlijk met caps lock aan. GENOTEN! David en ik gingen naar Nederland. Naar het Grevelingenmeer. Dat is altijd goed. Want daar zijn we al een paar keer geweest. Dus we weten dat het daar fijn is. Zoals altijd waren we dus weer veel te laat met echt beslissen wat we wilden doen. Uiteindelijk hadden we ook niet echt het geld om een zalig rustige all-in vakantie te doen. Dat deden we vroeger wel eens. Super fijn! Maar deze keer gingen we dus kamperen. Ook super fijn! En even zalig. En rustig.

Kamperen dus. In Nederland. Ik vind Nederland serieus een heel fijn land. Ik voel me er heel rustig. En veilig. Super belangrijk! En de omgeving rond het Grevelingenmeer is heel erg mooi. Sowieso vind ik de zee echt een must. Of toch alleszins een plek met water. Zee. Meer. Zelfs een rivier. Of een beekje. Allemaal goed! Als er maar water is. Ik vind dat altijd heel rustgevend.

We kampeerden bij Center Parcs, Port Zélande. Daar gaan we toch minsten een keer per jaar heen met David’s familie. Dat zijn namelijk allemaal surfers. En op het Grevelingenmeer kun je dus fijn surfen. Windsurfen hé. De broer van David was daar al een weekje met zijn vrouw en nog twee vrienden. We besloten dus ook daarheen te gaan. Maar ik wilde wel graag een aparte kampeerplek. Ik vind het best belangrijk om qualitytime te hebben. Met David alleen dus. Ik wil best af en toe wat met andere mensen doen. Maar dus niet elke dag. Haha. Sorry (nee toch niet) als dat asociaal is van mij. Gelukkig begrijpt David hoe ik in elkaar zit. Dus we zaten op een rustig plekje. Apart.

Wat hebben we allemaal gedaan? Niet zo veel eigenlijk. Haha. Zo heb ik het graag! We gingen een dagje naar Den Haag. Wat ik een heel gezellige stad vind. David en ik zijn er heel goed in om zo snel mogelijk alle toeristische bezienswaardigheden te gaan bekijken. Dan op het gemakje wat rond te struinen. Wat winkeltjes doen. En dan naar huis. Dat vinden we allebei fijn. En dan kunnen we “thuis” nog even relaxen. Die avond gingen we een pizza eten. En een ijsje. Bij een ijssalon waar het ijs heel hoog uit de bakken komt. En waarvan je kan zien dat het zelfgemaakt is. En waar ze zoveel speciale smaakjes hebben dat je niet kan kiezen. Uiteindelijk koos ik voor een bolletje yoghurtijs en stroopwafelijs in een potje. En David yoghurtijs en salted caramelijs. Ook in een potje. H e e r l i j k !

Ik droeg m’n favoriete jurk. En nadat onze pizza en ons ijsje wat gezakt was, maakten we foto’s op het strand. Heel awkward. maar wel gelukkig. En we keken een stukje van de zon die onderging. Maar dat ging dan nog lang duren. Dus we gingen gewoon terug naar de camping.

We stonden eigenlijk altijd redelijk op tijd op. Naar vakantienormen. Want zo gaat dat in een tent. Dan schijnt de zon om 6u in de ochtend al zo hard naar binnen dat het lijkt of je in een sauna ligt te knorren. Haha. En ondanks dat we dus vaak om 8u al uit bed waren, of toch wakker, gingen die ochtenden altijd supersnel voorbij. We maakten een keer een wandeling naar het strand. Onderweg kwamen we een uitkijktoren tegen waar ik wat foto’s maakte. En we gingen met onze voeten in de zee. Superfijn! Verder dan dat ga ik ook niet in “onze” zee. Want vies en algen en kwallen. Maar toen was de ochtend dus al weg.

En dan ging David, op onze laatste dag, nog een dagje surfen met z’n broer. Dat vind ik altijd zo leuk om te zien! Als ik David zie dan. Vaak zijn ze best ver weg op het meer. En dan is het zo moeilijk om iemand te herkennen! Haha. Het weer was eigenlijk heel de tijd wel oké. Rustige wind. Blijkbaar ging het tegen 17u wel behoorlijk hard gaan waaien. Maar oké, dat zouden we dan wel zien! Uiteindelijk begon het echt te gieten jongens, dat het geen naam had. En waaien dus ook. We hadden een tentje staan tegen de wind en de regen. Maar op een bepaald moment waren het vriendinnetje van één van de jongens en ik zo bezorgd dat het tentje zou wegvliegen. Haha. Dat is gelukkig niet gebeurd. Maar wat een weer. En thank God dat we een tentje hadden!

Het was ineens ook écht superdonker. Maar ik kon wel een geweldige foto maken van David op z’n plank. Wat je dus niet kan zien. Dat David het is hé. Maar jullie moeten me maar geloven. En ondertussen deed ik een poging om droog te blijven. En om m’n boek uit te lezen. Haha. Voor de rest deden we dus bitter weinig. Vooral rondhangen. In en rond onze tent. Boekjes lezen. Wandelingetjes maken naar het kleine strandje aan onze tent. Of naar de zee. Naar het stadje in de buurt boodschapjes doen. Zwemmen in Center Parcs. Genieten. Bruinen. Behalve m’n benen. Die twee willen gewoon nooit mee. Nooit!

En ondanks dat ik nu thuis zit met m’n melkflessen en David 8654 tinten bruiner is, ben ik heel gelukkig. Ik heb de zon gezien. De zee. Ik heb gekampeerd én gezwommen. En vooral heel erg genoten. En dat was precies de bedoeling!

Wat heb jij deze week gedaan?

17 thoughts on “Onze vakantie in foto’s

1. Ik ga pas eind augustus op vakantie dus ik moet nog een paar weken andermans reisverhalen lezen vooraleer ik zelf weg kan. Heb wel een weekendje weg gepland begin augustus, ook zonder specifieke invulling, gewoon rustig aan doen, net als jullie. Lijkt me echt heel fijn! Want onze grote reizen zijn toch best wel volgepropt altijd, we willen dan ALLES doen, haha. Best vermoeiend, dus ik probeer nu wat balans te vinden 🙂

1. Het hoeft niet altijd tot in de puntjes gepland te zijn hé 🙂 Maar dat is soms ook net fijn. Want wij plannen nooit echt iets en soms is het gewoon wel goed om voorbereid te zijn. Haha :p

2. Mooie foto’s. Ik snap heel goed dat je niet de hele tijd met andere mensen iets wilt doen. Goed geregeld dus jullie eigen plekje. Ik was gewoon aan het werk afgelopen week. De week ervoor was ik een weekje naar Portugal, maar de rest van de zomer breng ik werkend en thuis door. Thuis is inmiddels: Nederland en af en toe weekenden in België bij mijn vriend.
    Shirley onlangs geplaatst…Sprookjesachtig SintraMy Profile

1. Oh zo’n weekje in Portugal lijkt me ook super fijn! Jouw portie vakantie zit er dan al op. Maar zo’n weekendjes weg zijn denk ik ook wel fijn 🙂

3. Haha, dat van die melkflessen terwijl iemand anders 10x zo bruin is, herken ik wel! Ach ja, als je maar genoten hebt en zo te horen was dat zeker het geval 🙂 Heerlijk zo’n weekje ertussenuit! En wat gaaf dat David ook gewindsurft heeft. Je blog doet me eraan denken dat ik ook snel weer eens naar Den Haag moet. Dat is zo’n leuke stad en is op zich niet heel ver weg voor mij.
    Romy onlangs geplaatst…Positieve boost | Wat is jouw grootste kracht?My Profile

1. Haha lang leve onze melkflesjes hé 😉 Ik zit er ook maar niet te veel mee in. Vind blote benen te leuk! Ik vond Den Haag echt heel fijn. Had ik niet gedacht! Het leek me zo’n gigantische, beetje ongezellige stad. Maar dat had ik dus mis! Ik zou er zeker nog een keer heen gaan.